Home / B2B

B2B Prestashop - rozbudowane wdrożenia

b2b main foto

Nasze systemy e-commerce B2B zaopatrują klientów w najważniejsze rozwiązania z punktu widzenia sprzedaży.

Oferujemy rozszerzone funkcjonalności wyszukiwania oraz zaawansowany system filtrowania produktów po wielu kryteriach i atrybutach, wszystko zgodnie z najnowszymi trendami określonymi przez badania Accenture. Statystyki pokazują, że aż 76 procent nabywców w B2B uważa funkcjonalną wyszukiwarkę za jedno z trzech najważniejszych narzędzi e-commerce, przy czym aż 48 procent sprzedawców B2B uważa zaawansowany system wyszukiwania za najważniejsze technologicznie rozwiązanie dla platform e-commerce.Accenture również podaje, że połowa wszystkich kupców operujących w branży e-commerce kładzie nacisk na personalizację oferty oraz procesu zakupowego. Przy czym personalizacja wg. różnych grup użytkowników, reprezentujących różne branże, oznacza co innego. Dla jednych będzie to zindywidualizowana oferta cenowa, dla innych będzie to możliwość zdefiniowania parametrów produktu podczas procesu zakupowego, dla jeszcze innych personalizacja wiąże się z możliwością zbudowania indywidualnego workflow zakupowego, włączenie z procesami zatwierdzania zamówień przez osoby uprawnione lub możliwością negocjacji cen.

B2B E-COMMERCE, CZYLI NAJLEPSZY SPOSÓB NA HANDEL Z KONTRAHENTAMI

Transakcje B2B to szereg zależności i relacji, w które klient indywidualny nie jest zaangażowany, a są one prowadzone pomiędzy przedstawicielami działającymi w imieniu firm oraz instytucji, takich jak pośrednicy, dostawcy, dystrybutorzy, hurtownicy, sprzedawcy.

Nieustannie rosnąca konkurencja i wymagania rynku sprawiają, że działając w branży e-commerce nie wystarczy już wiedzieć jak istotną rolę w relacjach B2B odgrywa automatyzacja transakcji. Dziś aby być o krok przed konkurencją trzeba znaleźć najlepsze na rynku systemy usprawniające transakcje biznesowe na linii dostawca-odbiorca i producent-dystrybutor. Frost & Sullivan, globalna firma doradcza pomagająca swoim klientom osiągać jak najlepszą pozycję rynkową pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania, przewiduje, że do roku 2020 B2B e-commerce osiągnie pułap 12 bilionów dolarów w globalnej sprzedaży, co jest znacznym wzrostem w porównaniu z 5,5 bilionami dolarów osiągniętymi w roku 2012.

Nasze rozbudowane i elastyczne rozwiązania umożliwiające samoobsługę klienta biznesowego są przygotowane na sprostanie wymaganiom rynku w nadchodzących latach. Ich atutem jest wykorzystanie wiodących w branży e-commerce systemów open-source takich jak Magento, jak również projektowanie systemów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów zgodnie z zasadami UCD. Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom istnieje możliwość definicji zawartości pulpitu kontrahenta zgodnie z własnymi oczekiwaniami oraz przypisania różnych pulpitów różnym kontrahentom. Wygląd oraz dostępne funkcje mogą być różne w zależności od poziomu uprawnień i roli w systemie przydzielonej zalogowanemu użytkownikowi.

Jak twierdzą eksperci z Oracle, posiłkujący się informacjami podanymi przez Forrester Research, postępująca konsumeryzacja B2B sprawiła, że już w tej chwili aż 80 procent firm wdrażających rozwiązania B2B e-commerce zdaje sobie sprawę z konieczności dopasowania się do rosnących oczekiwań klientów, mocno zmienionych przez nawyki nabyte podczas transakcji B2C.Aż 76 procent klientów B2B twierdzi, że najważniejszym punktem w architekturze sytemu e-commerce jest to, aby w łatwy i bezproblemowy sposób mogli znaleźć to, czego szukają. To właśnie dlatego nasz system przeznaczony dla klienta biznesowego w tak klarowny sposób daje dostęp do zamówień, ofert, zapytań ofertowych, faktur, płatności oraz dokumentów magazynowych.

Kolejnym istotnym trendem w B2B jest zmiana sposobu podejmowania decyzji dotyczących zakupu. Z badań przeprowadzonych przez CEB Marketing Leadership Council™ wynika, że dzisiejszy klient biznesowy o wiele szybciej podejmuje decyzje i nie konsultuje się ze sprzedawcą dopóki proces zakupu nie jest dokonany co najmniej w 57 procentach. To wymusza na systemach e-commerce, aby były jak najbardziej intuicyjne i ułatwiały bezproblemowe przeprowadzanie transakcji. Właśnie dlatego nasze wdrożenia udostępniają takie funkcjonalności jak limity kupieckie, automatyczne naliczanie kosztów dostawy, należności, zestawienia płatności z fakturami. Ponadto nasz system posiada możliwość integracji z zewnętrznymi systemami CRM.

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 50 procent nabywców B2B wskazało na customizację platformy e-commerce jako jedną z najważniejszych cech podczas wyboru platformy B2B. Nasze narzędzia do budowy platform e-commerce pozwalają na zatwierdzanie zamówień przez pracowników ze specjalnymi uprawnieniami, a także tworzenie zapytań ofertowych. W przeciwieństwie do oferowanego przez nas systemu z bogatym wachlarzem opcji dla decydentów, ubogie w funkcjonalności platformy e-commerce przestały zdawać egzamin. Eksperci z Oracle, podają za Forrester Research, że aż 70 procent decyzji dotyczących zakupów przez platformy B2B e-commerce zależy od co najmniej dwóch osób, a w niemal 30 procent wszystkich transakcji B2B zaangażowanych jest więcej niż 2 osoby.

Nasze narzędzia B2B e-commerce, używające rozwiązań Magento, pomagają przedsiębiorcom w osiąganiu głównych strategicznych celów, możliwych do spełnienia jedynie w przypadku konkurencyjnych i funkcjonalnych opcji.

Okazuje się, że aż 42 procent firm B2B oświadcza, że ich głównym celem, i jednocześnie miernikiem sukcesu ich platform e-commerce, jest umiejętność zyskania i utrzymania lojalności klientów. Dlatego właśnie nasze rozwiązania kładą nacisk na zapewnienie płynności we wszelkiego rodzaju komunikacji, począwszy od zapytań ofertowych oczekujących na zatwierdzenie oraz zapytań ofertowych z możliwym wnioskowanym poziomem rabatu na zamówienie, poprzez odczyt wiadomości od klientów i współpracowników, aż do obsługi reklamacji oraz zleceń klientów.

Kolejnym technologicznym atutem wiodących na rynku platform B2B e-commerce jest ułatwianie operacji rozliczeniowych i księgowych. Aż 60 procent przedstawicieli sektora B2B uważa, że integracja systemów e-commerce z systemami ERP i księgowością staje się kluczowa, szczególnie przy większej skali transakcji. Dlatego w naszych rozwiązaniach kładziemy szczególny nacisk na możliwość integracji z dowolnym systemem posiadającym API. W szczególnych przypadkach jesteśmy w stanie rozszerzyć istniejący system poprzez stworzenie interfejsów zewnętrznych umożliwiających komunikację z e-commerce.

Forrester Research już w 2013 roku szacował, że handel elektroniczny w sektorze B2B osiągnie sumę niemal 560 bilionów dolarów. Firmy pragnące być istotnymi graczami w sektorze B2B nie tylko powinny, ale muszą przeanalizować szereg korzyści, które gwarantuje im zaawansowana platforma B2B e-commerce. Największe plusy wdrożenia platformy B2B e-commerce to:

ikona plus ecomplus

skuteczna sprzedaż B2B w modelu 7/24

ikona plus ecomplus

pełna automatyzacja procesu przyjmowania zamówień od klientów biznesowych poprzez przyjazny portal B2B

ikona plus ecomplus

udostępnianie kontrahentom zawsze aktualnej wiedzy o produktach i promocjach

ikona plus ecomplus

dostęp kontrahentów do aktualnych informacji o rozliczeniach i limitach kupieckich, cenach i rabatach indywidualnych

ikona plus ecomplus

personalizacja prezentowanych treści i wyglądu systemu w zależności od zalogowanego użytkownika

ikona plus ecomplus

automatyczna wymiana danych platformy sprzedażowej B2B z innymi systemami IT klasy ERP, CRM, WMS, OMS

b2b paczki foto

Archana Vidyasekar, starszy analityk ds. badań rynku w firmie Frost & Sullivan twierdzi, że jest szereg powodów, dla których B2B e-commerce zyskuje tak ogromne znaczenie, i wszystkie te powody wynikają z presji nakładanej przez organizacje domagające się, aby ich dostawcy sprzedawali im towary przez systemy internetowe. W świetle tej opinii, jak i opinii szerokiego grona analityków z innych wiodących firm doradczych, większe organizacje oraz mniejsze biznesy zamiast rozważać potencjalne trudności we wdrażaniu platform B2B e-commerce powinny skupić swoją uwagę na korzyściach biznesowych, do których należą:

ikona plus ecomplus

budowanie trwałych relacji z klientami

ikona plus ecomplus

efektywniejsza, dwustronna komunikacja z kontrahentami

ikona plus ecomplus

skrócenie do minimum czasu potrzebnego na przyjęcie zamówień, zgłoszeń reklamacyjnych, serwisowych i produkcyjnych

ikona plus ecomplus

obniżenie kosztów administracyjnych i transakcyjnych

ikona plus ecomplus

możliwość składania zamówień i reklamacji przez klientów z każdego miejsca z dostępem do Internetu za pomocą przeglądarki www

Automatyzacja zawsze przynosi wymierne rezultaty

Weźmy dla przykładu prowadzenie zakupów poprzez aukcje internetowe przynoszące firmom oszczędności 15-30% w stosunku do klasycznych negocjacji. Z kolei przy innych usługach i dostawach B2B różnice są jeszcze większe i sięgają nawet 60-70%. Dzieje się tak dlatego, że korzystając z pomocy pulpitu kontrahenta, realizacja części procesów jest po stronie pracowników kontrahentów, co oznacza redukcję kosztów własnych, a także wzrost satysfakcji partnerów biznesowych dzięki stałemu dostępowi do oferty, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.Podsumowując cechy i funkcje, które może posiadać proponowane przez nas rozwiązanie należy wskazać na:

ikona plus ecomplus

System rekomendacji, personalizowany ze względu na historię zakupów

ikona plus ecomplus

Zaawansowana segmentacja klientów, opierająca się na statycznych i dynamicznych parametrach

ikona plus ecomplus

Zaawansowane funkcje wyszukiwania produktów, wsparcie wyszukiwania po SKU oraz innych parametrach niedostępnych dla B2C

ikona plus ecomplus

Dostosowany do B2B sposób składania zamówienia hurtowego (matrix zamówienia zamiast pojedynczego dodawania do koszyka)

ikona plus ecomplus

Możliwość budowania struktur firmowych (Konta firmowe oraz konta pracownicze dla hurtowników)

ikona plus ecomplus

Rozbudowane filtrowanie

ikona plus ecomplus

Zaawansowana wyszukiwarka

ikona plus ecomplus

Szablony zamówień

ikona plus ecomplus

Harmonogram zamówień

ikona plus ecomplus

Kredyt kupiecki

ikona plus ecomplus

Faktury

ikona plus ecomplus

Workflow zamówienia (dodatkowa akceptacja zamówienia)

ikona plus ecomplus

Historia zamówień i możliwość ich ponawiania

ikona plus ecomplus

Zarządzanie zamówieniami oraz statusy realizacji zamówień

ikona plus ecomplus

CMS

ikona plus ecomplus

Zwroty i reklamacje

ikona plus ecomplus

Centralny katalog produktów wraz ze zdjęciami, opisami, atrybutami

ikona plus ecomplus

Struktura towarowa

ikona plus ecomplus

Ceny i dostępności

ikona plus ecomplus

Rozbudowane API – możliwość podłączenia zewnętrznych systemów

ikona plus ecomplus

Prezentowanie promocji i nowości

ikona plus ecomplus

Ticketing tool

ikona plus ecomplus

Możliwość realizacji zamówienia na kilka adresów odbioru zamawiającego

ikona plus ecomplus

Możliwość zamawiania przez XML, CSV lub przy wykorzystaniu API platformy B2B

ikona plus ecomplus

Panel zamawiającego

ikona plus ecomplus

Raportowanie i analizy

ikona plus ecomplus

Rozliczenia

ikona plus ecomplus

Negocjowanie ofert

ikona plus ecomplus

Baza klientów

ikona plus ecomplus

Zarządzanie stanami magazynowymi